tirsdag den 26. maj 2015

En blandet uge med lidt sygdom

Der var lagt op til en hektisk uge med møder hele dagen mandag og rejse til Wien tirsdag. Jeg kom dog af sted mandag til middag på en rolig tur langs søen i Lauerz.

Mandag

6 km
Pace 6:40
Puls 151

Jeg var godt brugt og kunne mærke søndagens motion i benene. Jeg tog det roligt og fokuserede ikke på tiden. Det blev til 6 km i blandet tempo.


Onsdag

Vejret har været meget blandet i den sidste uges tid. Mest regnbyger de fleste dage med enkelte ophold. Onsdag var ikke en af de dage med ophold, for det regnede kraftigt hele dagen. Jeg orkede ikke at løbe ude og havde egentlig indstillet mig på ikke at komme af sted. Men til frokost kørte jeg i motions centret og tog en tur på løbebåndet.

6 km
Pace 6:01
Puls 158

For ikke at komme til at kede mig for meget løber jeg normalt en slags fartleg på løbebånd. Jeg starter med nogle rolige km hvorefter jeg typisk skruer farten op for hver km. Denne gang første km i 6:50 så km 2 i 6:27 og derefter 6:05, 5:44, 5:28, 5:30 og slutte af med at jogge af.
Jeg synes denne måde gør det mere tåleligt at løbe indenfor. Alle mine km er logget med fodpot og Garmin og jeg har løbebåndet stillet på 1 grad stigning.

Fredag

7,4 km
Pace 6:27
Puls 146

En rolig tur fra kontoret i frokost pausen. Der var ikke så meget at berette om denne, alt gik som det skulle.

Ugens løb havde forberedt mig på en længere tur i weekenden, men i løbet af lørdagen begyndte jeg at kunne mærke lidt begyndende ondt i halsen, og søndag var jeg godt tappet for energi. Derfor blev det ikke til mere løb i denne uge.

Lørdag

Jeg brugte det meste af dagen til at skifte mine bremser på mountainbiken og da jeg først havde fået dem skruet på kunne jeg se af de forud monterede slanger skulle kortes af. Jeg orkede ikke at lave begge, så det blev til bagbremsen uden at bleede den. Jeg skal dog have skåret forbremsen til også ligesom begge bremser skal bleedes (udluftes).
Det forhindrede mig dog ikke i at tage en hurtig tur til toppen af Zugerberg, og især nedturen så jeg frem til (som altid) da jeg kunne teste de nye bremser. Det var et fantastisk bytte og jeg er glad for jeg brugte pengene på XT bremser, selvom det er en helt ny cykel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar