fredag den 19. juni 2015

Første uges træning mod Berlin Marathon




Så blev det tid til at starte med træning op til Berlin Marathon. Jeg har valgt at følge et 16 ugers program man kan indlæse gratis fra Garmin Connect. Det består af 4-5 ugentlige løbeture blandet med noget cross træning.
Programmet er lavet af Keith Anderson som har startet firmaet www.fullpotential.co.uk

Første uges træningsplan:

Da jeg i sidste uge havde møder i Californien hele ugen blev det ikke til noget cross træning, men jeg fik løbet de 4 gange ifølge planen.

Mandag

45 minutter - 6.7 km

Jeg løb turen omkring Emerald Glen Park i Dublin som så mange gange før. Jeg var tidligt oppe og started omkring klokken halv seks. Turen gik fint og jeg løb i roligt tempo.

Onsdag

Jeg vidste at torsdag og fredag ville blive fuldt booket så jeg løb 2 ture onsdag. Morgenen startede med 3 rolige km som var lidt kort i forhold til programmet, men da jeg skulle på den igen om aftenen blev det en stille start.

Det er ved at være lang tid siden jeg har løbet interval eller tempo ture. I følge programmet skulle dagens træning være 4 gange 4 minutter tempoløb. Jeg startede 10 minutters opvarming og så var det ellers i gang.

Jeg har beregnet mine tempi på Mcmillands hjemmeside ved at bruge min tid from Berlin halvmarathon. Og ifølge den skal jeg løbe mine tempo intervaller i 5:14-5:24.

Det var hårdt at komme igennem dette pas, men jeg holdt farten i intervallerne og var godt tilfreds med resultatet. Som det kan ses ligger min puls omkring 157-159 i alle intervaller, hvilket siger mig at mit tempo er korrekt i forhold til min makspuls.

Søndag

Ugens træning blev afsluttet efter hjemrejse til Schweiz med 1 time of 15 minutters løb i Zug. Jeg havde meget træt hoved og kæmpede de første km oven på rejse dagen før. Men jeg kom igennem og holdt et roligt tempo på de knap 11 km.

Årets mål



 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar