mandag den 22. juni 2015

4 dage i træk og trætte ben

Anden uge af træningsprogrammet er overstået men det holdt hårdt da jeg først havde tid til at løbe de sidste 4 dage af ugen. Jeg måtte derfor også droppe en af de 5 ture som skulle løbes i henhold til programmet.

Torsdag

7 km i roligt tempo. Programmet lød på 45 minutters løb i roligt tempo, så mit snit blev et pace på 6:18 for de 7 km.

Fredag

Jeg var ikke særligt oplagt til dagens tur som var 4 x 5 minutters tempo interval med 1:30 pause imellem. Men til frokost fik jeg slæbt mig af sted og løb de første 10 minutter i roligt tempo.


Jeg synes virkelig de først minutter var hårdt hvilket også ses på tempoet. Benene skulle i gang og jeg overvejede flere gange om jeg blot skulle lunte en halv times tid.

1. interval gik ok med 1 sek. at give af i forhold til mine tider skal ligge mellem 5:15 og 5:30. Puha det var godt at få pause.
De næste intervaller gik fint og det var som om at farten i benene hjalp på energien og jeg fik gennemført de næste intervaller uden de store problemer.

Lørdag

Vi skulle have gæster om aftenen så der var lige nogle ting der skulle klares i løbet af formiddagen. Derfor blev det også blot til 5 rolige km med 5:49 i snit. Jeg skulle egentlig have løbet en gang intervaller igen i forhold til programmet, men da jeg havde rykket lidt rundt i ugen valgte jeg at tage ugens restitutions tur i stedet.

Søndag

Efter at være kommet i seng kl. 2:30 med godt mad og masser af rødvin i systemet, blev det en hård omgang at komme igennem ugens lange tur. Jeg udskud turen til sidste øjeblik og kom af sted kl. 17:30 inden hvor jeg løb til campings pladsen for at mødes med Anette og gå en tur med hunden. Programmet sagde 90 minutters løb i roligt tempo, men jeg kortede det ned til godt 75 minutter og det blev til godt 11 km plus 3 km gå tur bagefter.
Alt i alt fik jeg nogle minutter i benene men det holdt hårdt de første 5 km. Men efterhånden som den sidste alkohol blev svedt ud kom systemet i gang og jeg sluttede med pace på 6:30

Årets mål

Ingen kommentarer:

Send en kommentar